Weemoed... - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Weemoed... - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Weemoed...

Door: Jurgen & Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

29 Maart 2008 | Nederland, Rhenen

Afgelopen week fronsten we de wenkbrauwtjes wel even: waar we beiden, zowel op het werk als thuis (zo vlak voor de verhuizing), erg veel werk te verzetten hadden, werden we beiden door Meneertje Griep teruggefloten. Hierdoor heeft Ellis bijna de hele week niets kunnen uithalen en donderdag hield ook Jurg de bacillen niet meer buiten de deur. En hoewel we het Paasweekend al benut hadden voor ritjes van en naar het grof vuil, was er toch nog wel heel veel in te pakken, uit te zoeken en te sjouwen.

Tot overmaat van ramp kwam ook de dag dat we Henkie en Sjonnie naar Rossum moesten brengen steeds dichterbij... Dit hebben we vrijdagavond met lood in de schoenen gedaan en dat was niet gemakkelijk. Gelukkig blijven ze met zijn tweetjes en hebben ze daar echt het Rijk (van Maas en Waal) voor zich alleen. Maar we missen het ge-prrt en het klapperen van het kattenluikje nu al...

Maar nu, met een volle dag verhuizen achter de rug - geholpen door Ellis' ouders en de vader van Jurgen - schrijven we dan toch dit bericht vanuit een vrijwel leeg huis. Morgen gaan de laatste spullen het busje in en zullen we 's avonds met wat vrienden ritueel afscheid nemen van ons stulpje (lees: met wat flessen wijn mooie herinneringen ophalen)

Met weemoed nemen we afscheid van het uitzicht op de Cuneratoren (en de mooie carillon-melodietjes), van 'effe de luikjes dichtdoen', en van het gemak van 'alles dichtbij'. Van ons eerste eigen huis; een plek met veel, overwegend mooie, herinneringen. En a.s. dinsdag, 1 april, trekken we dan voor het laatst de voordeur dicht van ons ‘huisje bij de kerk’...

De komende 2 maanden logeren we bij Ellis’ ouders. Daar blijven we tot aan ons vertrek op woensdag 11 juni.
Ons huidige vaste telefoonnummer komt hierdoor te vervallen! Je kunt ons nog steeds mobiel bereiken via 06 53404154.

Ons nieuwe adres is: Verlengde Oude Veenendaalseweg 30, 3911 XC in Rhenen.

• 30 Maart 2008 - 09:40

Ruud:

Ofschoon ik er de deur bepaald niet plat liep, zal ik de Koningstraat zeker missen. Vond het er knus en 'warm'. Weemoed? Tuurlijk. Kan het me hartstikke goed voorstellen. Om maar te zwijgen over het afscheid van de katten. Wie zei dat toch alweer?: 'Partir, c'est mourir un peu'.
    Ruud

• 30 Maart 2008 - 10:17

MARC:

Jeetje, ik voel het helemaal met jullie mee. Dat zijn toch heftige gebeurtenissen. ik zou zeggen neem er vooral de tijd voor. tot gauw en veel liefs Marc

• 30 Maart 2008 - 12:06

Marja:

Jeetje allebei niet lekker in je vel zitten en dan zo'n hoop werk moeten verzetten. Dan ook nog afscheid nemen van je huisdieren ik weet hoe moeilijk dat is.
    Maar geniet van elkaar en datgene wat jullie gaan doen.

Liefs,
    Marja

• 30 Maart 2008 - 13:59

Hein:

Beste Jurgen en Ellis, ik heb ook nog een sjonnie die weggebracht kan worden. Help je me aan een adres? Veel succes met de laatste loodjes.

gr Hein

• 30 Maart 2008 - 17:49

Marianne:

Hoi,
    Ondanks het feit dat jullie er zelf voor kiezen kan ik me voorstellen dat dit soort dingen bepaald niet leuk zijn om te doen. Je katten wegbrengen...vreselijk lijkt me dat, en je huisje leegruimen terwijl je niet een ander stulpje (nou ja....heeeeeeel ver weg) terugkrijgt.
    We gaan je woensdag wel weer wat opvrolijken ok?

Liefs Marian

• 30 Maart 2008 - 18:08

Annemieke:

Samen sterk!

Maar Ellis raap jezelf weer bij elkaar want 11 april staat er een reis naar Drenthe in je agenda. Ook niet mis hoor!

• 31 Maart 2008 - 06:42

Carla:

Tja, hoewel ik er nog minder de deur plat liep dan Ruud zal ook ik het knusse-knibbel-knabbel-knuisje-huisje gaan missen. En zéker 'Hans en Grietje!'
    Laten we in ieder geval vóór 11 juni nog een keer afspreken om op een gezellige en on-ver-ge-te-lij-ke manier afscheid te nemen (smak/burp.) Over dit laatste gesproken, wat zal het moeilijk zijn zonder Henk en Sjonnie (snif.)

Veel liefs,
    Carla

• 31 Maart 2008 - 07:05

Nelleke:

He Ellie en Jurgen,

Dus het is al bijna zover??!! Er komt toch nog wel een afscheidsfeestje?? En hebben jullie de toko verkocht?? Toch niet hoop ik? Jullie hebben er zo hard aan gewerkt.

Nelleke

• 31 Maart 2008 - 11:16

Alex:

Ach lieve poepies toch!!

Vind het echt niet leuk om te lezen dit allemaal. Zal echt moeilijk geweest zijn. Ik ga jullie snel bellen en wil jullie ook weer zien. Ook ik ga het huis en alles missen. En die katten....pfoei. Ik zou er niet aan moeten denken! Het komt allemaal goed...dat weet ik zeker. Voorlopig moet ik er nog niet aan denekn dat jullie pleite gaan. Wacht nog maar ff ;-)

Liefs, Alex

• 01 April 2008 - 05:59

Irma Van Den Ijssel:

Tja, het komt nu wel erg dichtbij! Lijkt me ook zo dubbel allemaal. Aan de ene kant zin in het avontuur en aan de andere kant van alles en iedereen afscheid nemen. Gelukkig bestaat er internet waardoor we contact kunnen blijven houden, maar toch.....En dan ook nog eens zo'n heerschap wat onaangekondigd komt langshobbelen.... Hopelijk krijg je hem snel de deur weer uitgewerkt!
    Vandaag dan de deur definitief achter je dichttrekken en op naar de nieuwe uitdaging! Ik heb er veel bewondering voor en leef met jullie mee.

Liefs Irma

• 02 April 2008 - 10:44

Gerritha:

Ik snap dat het moeilijk is voor jullie beiden om afscheid te nemen van een plek zo mooi als deze. Maar waar jullie naartoe gaan is het ook niet misselijk.
    En dan heb ik het nog niet eens over waar jullie in juni naartoe gaan.Vooruit kijken en positief denken he´.Geniet van de voorpret.
    Tot gauw,Groet Gerritha

• 05 April 2008 - 14:02

Keijsertjs Met Griep:

Hmmm, dit zet mij gelijk aan het denken; heeft P vast de griepbaccillen bij jullie vandaan meegenomen tijdens het verhuizen, of werden ze meegeleverd met de bizonworst ;-) Bedankt!
    Maar geen eigen kneuterig huisje-met-luikjes (waarom anders??) meer, dat lijkt mij ook moeilijk. Maar die katten wegbrengen: da's vreselijk! Sterkte er mee. Maar antuurlijk ook veel plezier bij je (schoon)ouders! Helaas te koud om gebruik te maken van t zwembad??
    Ondertussen gaat de tijd veel te snel voorbij en nadert juni snel, sniksnotter..
    Tot snellie en kussie van ons!!!

• 15 April 2008 - 20:42

Laura:

Hello!! Zo het is bijna zover!! Spannend dat jullie gaan! Ik kan ook niet wachten om te gaan. Ticket naar Yogja geboekt dus gaan met die banaan! 20 augustus vertrek ik naar Indonesië! Ik heb inmiddels, misschien wat vroeg, een pagina aangemaakt! lauravandam.waarbenjij.nu! Kunnen we in het indonesië contact houden en misschien kom ik jullie nog wel eventjes opzoeken in Papua!
    Heel veel succes met de voorbereidingen!!
    groetjes!

• 19 April 2008 - 14:52

Laura:

Hoi Hoi! Ik ga naar Caroline in Yogja! Ik ga daar voor de organisatie Humana onderzoek doen/stage lopen. Kijken naar de ontwikkeling van kinderen e.d. Nu nog in de kinderschoenen, heb zelf nog geen contact met de organisatie gehad! Maar dit is iets wat me onwijs leuk lijkt, om meer over straatkinnderen te weten te komen.
    Blijf daar tot eind januari 2009.
    Ik ga zeker langskomen in Papua! Ben erg benieuwd naar wat jullie daar allemaal doen!
    Geniet van de voorbereidingen!
    Groetjes Laura