Dag kookaburra's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Dag kookaburra's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Dag kookaburra's

Door: Jurgen & Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

15 Mei 2011 | Australië, Sydney

En ja dan zitten we alweer ruim een week in Australie. Een beetje heimwee hebben we wel, zo aan de andere kant van de wereld naar die mooie Nederlandse lente met onze lieve familie, vrienden en mede SDSP-ers. Ondanks het feit dat ons leven natuurlijk wel geslaagd voelt wanneer je voor je (vrijwilligers) werk naar Australie mag gaan.
Maar naast het zien van kookaburra’s, haaiennetten, de blue mountains, funnelwebspiders, kangoeroes enzo moet er natuurlijk ook gewoon gewerkt worden.
We hebben leuke contacten in Australie opgedaan die in de toekomst voor onze projecten wat zouden kunnen gaan betekenen. We zijn overladen met informatie en de relatie die Australie heeft met PNG en Indonesie en dus ook West- Papua blijkt erg belangrijk te zijn.
De nieuwe pater in Suswah zal nu ook intensief gevolgd gaan worden door mensen uit Australie.
Lastig voor de duurzaamheid van de projecten in Senopi is dat Pater Leo, waar we nu drie jaar mee samenwerken, van werkplek gaat ruilen. In samenspraak met de Bisschop gaat hij elders aan de slag. We krijgen een nieuwe pater die gaat helpen met de community support die de SDSP samen met het Bisdom en de Augustijnen in Senopi geeft.
Belangrijke focus voor de komende periode is onze bijdrage aan de Yayasan Sosial Augustinus. We hopen dat deze stichting een “model” counterpart kan worden voor buitenlandse ontwikkelingsorganisaties. Verdere details worden nader uitgewerkt met de Bisschop en pater Tromp osa.
Dat was het even in het kort. We zijn vanaf dinsdag in Perth en vanaf volgende week zondag in Denpasar. We mogen niet klagen met het uitzicht vanaf onze ‘kantoorkamer’. We hopen dat alles goed gaat met jullie en de kinderen, kleinkinderen, poezen en hondjes.
Lieve groet,

Ellis en Jurgen

• 15 Mei 2011 - 09:49

Trudy En Wally:

Hallo Jurgen en Ellis,
    Het doet ons goed om weer van jullie te horen, wat een prachtige foto's.
    Wij zouden zo mee willen gaan als je dat allemaal ziet.
    Het weekeinde van de Pasar Siang in Kallenkote was heel gezellig en ook succesvol.
    De Manik manik vrouwen kunnen een leuk bedrag te gemoed zien.
    Denk erom, vooral nog even rusten en genieten.

Liefs Trudy en Wally

• 15 Mei 2011 - 10:45

Wouter Bronsgeest:

Fijn om te horen dat de missie in Australië voorspoedig gaat. Veel contacten, veel info en gelukkig ook tijd voor ontspanning. Want tijdens de komende weken/maanden in Papoea wordt er wederom weer veel van jullie gevraagd. Tot mails en groeten namens de SDSP-ers!

• 16 Mei 2011 - 00:04

Jantine:

zo dat klinkt niet slecht, vakantie of zo iets????ha ha ha...Goed dat de kontakten positief lijken dan kan je er in ieder geval mee verder! Geniet nog even goed voordat het echte werk weer gaat beginnen en........uh....vanaf Dps en even een stapje verder misschien voordat de grote lange reis begint????? Zou leuk zijn! liefs.

• 19 Mei 2011 - 17:43

Barbara:

Ja wat zal ik eens schrijven......
    Je ziet er stralend uit met je strakke baard !
    Succes ermee, knipoog naar de vrouw en groeten van mij

• 23 Mei 2011 - 18:03

Esther:

Lieve Jurg en Ellis,

Geweldig dat jullie weer onderweg zijn. En altijd ben ik weer onder de indruk van de dingen die jullie neerzetten. Nu dan weer in Australie.
    Ik ben supertrots op jullie en hou heel veel jullie!
    Welkom thuis en heel veel succes met het werk weer oppakken en het samenwerken met de nieuwe pater. Zal wel echt wennen zijn zonder pater Leo.
    Heel veel liefs en een dikke zoen van mij.