10.000 EURO !!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu 10.000 EURO !!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

10.000 EURO !!!!

Door: Jurgen & Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

22 November 2008 | Indonesië, Batavia

Wij zijn 2e geworden in de LLiNK wedstrijd en hebben
€ 10.000
gewonnen!!!

Al die mensen die op ons filmpje gestemd hebben en al die mensen die ons op die manier 'in de lucht' houden:
SWUPERBEDANKT !!!

Allereerst aan iedereen die ons met zijn/haar stem in de afgelopen maanden naar de finale heeft geholpen: Dankjewel, dankjewel, dankjewel....
Ook willen wij onze achterban in Nederland bedanken: de SDSP, onze familie en onze vrienden: zij hebben er met elkaar alles aan gedaan om ons in de race te houden. En zonder al die inzet in de aanloop naar de 20e hadden wij deze 2e plek nooit behaald! Daar zijn we van overtuigd.

Onze speciale dank gaat uit naar onze briljante vertegenwoordigster aan de interviewtafel: Leonie! Hartstikke goed gedaan joh en met het jou zo kenmerkende enthousiasme. Het was erg leuk je in beeld te zien! Ook de fans in de studio waren lekker veel in beeld, dus hebben we jullie tronies eindelijk weer eens kunnen aanschouwen. Super dat jullie er allemaal waren en hoorden wij daar een Papua-lied met hitpotentie??

Omdat we pas net zijn aangekomen in het hotel in Jakarta (met...slik....BROADBAND internetverbinding !!! Jottem!!) hebben we de andere filmpjes nu ook pas voor het eerst kunnen zien! En de show via Uitzendinggemist.nl bekeken. Stuk voor stuk vinden wij het mooie projecten en we feliciteren ook vanaf deze plaats Irene van harte met het behalen van de 1e plek!

We zijn oprecht heel blij met deze uitkomst, maar zijn desondanks toch een beetje sjaggerijnig op LLiNK. Omdat we zien dat ze in de show in ons filmpje hebben zitten knippen. Niet zo'n beetje ook: er zijn stukjes tussenuit gehaald en op andere plekken ging ie ineens veel te snel. We vonden hem, zeg maar, al wel snel genoeg :-) dus wanneer ze dat al zo korte filmpje ook nog eens gaan inkorten zonder het te overleggen, vinden we dat niet al te jofel. En het heeft ons (en ongetwijfeld ook andere kandidaten die in het buitenland zitten, zoals Bart) veel moeite gekost om dat filmpje nog in beeldbuiskwaliteit te fabriceren en vanuit Senopi naar NL te krijgen voor deze show...
We vonden het sowieso jammer dat er voor alle kandidaten relatief maar weinig tijd was om iets meer te vertellen of te laten zien over hun project. Ook de filmpjes van de ledenwerfacties van alle kandidaten waren maar heel kort in beeld. Zo zonde, want alle projecten hebben een goed verhaal en een strategisch plan om hun doelen te verwezenlijken en andere mensen hierbij te betrekken. En iedereen heeft zich het vuur uit de sloffen gelopen om dat over te brengen op anderen tijdens deze wedstrijd van LLiNK.

Maar goed; waar hebben we het over - we zijn gewoon hartstikke blij met dit geldbedrag, de publiciteit en dit mooie initiatief van LLiNK. Een omroep die het echt verdient om 150.000 leden (en meer) te krijgen. En wellicht is ons gesjaggerijn een beetje te wijten aan het feit dat we moe zijn van de reis van Manokwari naar hier (Jakarta) en van de afgelopen week die weer absurd vol zat, dus misschien is dit een staaltje 'over-reacting' waar je U tegen zegt.

We gaan na nog een paar regel- en netwerkdingen hier in Jakarta even kort op vakantie naar de Filippijnen, waar we ons visum moeten verlengen. We hebben er zin in en hebben besloten met de kont in het zand (ofwel hangmat) boekjes te gaan lezen onder een palm met zo nu en dan een lome duik in warm, turquoise zeewater. We denken dat we ons er wel doorheen slaan…

P.S. Don't worry; bovenstaande non-activiteiten in de Filippijnen zullen wij geheel en al betalen uit eigen zak en niet uit de zojuist verworven 10.000 euri........alhoewel.... :-)

Later!
Jurgen & Ellis

• 22 November 2008 - 07:51

Yantin:

gefeliciteerd luitjes, helemaal super met vereende krachten is dit maar mooi gelukt en jullie verdienen het dubbel en dwars!!! Ja, zo zie je maar weer ieder heeft zo zijn truckjes en kluchten,,,,,en inderdaad dat is soms moeilijk te verteren maar....laat maar lekker los, de poet is binnen en jullie kunnen nu ECHT gaan relaxen en hoop jullie over een paar weekjes op Lobok te zien! Genietse met volle teugen!!! hartelijke groet.

• 22 November 2008 - 09:27

Ruud:

Dag kids, gefeliciteerd met het resultaat. Heel goed! En nu maar weer even rust in de tent, zou ik zeggen.
    Toch nog iets over jullie opm. over de (bewerking van de) filmpjes: helemaal gelijk! En toch denk ik dat de filmpjes + presentatie (hoe geweldig ook) weinig invloed hadden op de uitslag. 'Iedereen' (=achterban) wist toch al wat hij/zij ging stemmen zodat objectiviteit bij de meeste stemmers geen rol speelde, vermoed ik. Overigens waren het allemaal goede projecten, dus prima zo.
    En nu maar even lekker genieten van dat warme, turguoise zeewater.
    Liefs, Ruud

• 22 November 2008 - 10:01

Carlijn:

Hey Jurgen en Ellis,

Van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Heel erg goed, en geniet lekker van het uitrusten!

Groetjes!

• 22 November 2008 - 10:29

Rrricky:

Papoea papoea papoea, en helas mochten we ons spandoek niet gebruiken (van de eind regiseusse, die en pittige tante was. Echter van degene die de regie op de vloer had wel, mocht alleen niet baten!
    Zeg Ja STEM PAPOEA!!!!!
    Echter geweldige 2de plek gefeliciteerd. En herkenbaar hoor jullie sjagga reactie. TV doet gewoon zoals het hun uitkomt en knippen en plakken wat zij willen, hoe goed doel je ook is, je hebt er geen invloed op.
    Hele fijne tijd in Philippijnen. Blauwe zeeen witte stranden jullie hebben het verdiend!

Liefs Ricky

• 22 November 2008 - 11:42

Marijke Vd Linden:

Een heel goede vakantie... al is het verplicht;-)! Lekker op het strand....uitrusten om nieuwe energie op te doen!

Liefs

• 22 November 2008 - 12:33

Mairy Rompas:

Gefeliciteerd met de 2 de plaats,dat hebben jullie en met het team goed gedaan. Ook wil ik de andere mensen bedanken voor hun inzet voor hun projecten(papoua`s)Jullie hebben het geld hard nodig vooor jullie project en hoop dat er veel voor hun gedaan wordt zodat ze het beter krijgen en dat ze trost zijn op de nederlandes die dat allemaal realizeren en dat ze begrijpen dat we ze niet in de steek laten. Hoopelijk kunnen we in de toekomst er een keer heen.
    Groeten Mairy Rompas

• 22 November 2008 - 13:30

Olav:

Gefeliciteerd!!!! Geniet van jullie vakantie en... Keep up the good work!

• 22 November 2008 - 16:46

Wouter Bronsgeest:

Hoi daar! Een eervolle 2e plaats. Geweldig! Velen hebben hard gewerkt... Fantastisch om te zien. Jullie hebben de rust zeer welverdiend. Geniet er van!!

• 22 November 2008 - 17:28

Alex:

Hallo lieve schatten!!

Ben net deze week teruggekomen van een heerlijke vakantie in Argentinie. Heb serieuze aanpassingsproblemen.... Ga ik jullie nu niet mee vermoeien. Ik was donderdagavond op mn werk en heb de uitzending wel aangezet maar helaas weinig van gezien. Wel helemaal GEFELICITAART met de 10.000 euri. Hebben jullie zwaar verdiend! ben alweer trots op gullie!
    Maar voor nu: Ga samen heerlijk genieten in Filipi's. Zal geweldig zijn.

Ik ga mn best doen nog wat LLink leden te werven...

Dikke knuffel

• 22 November 2008 - 18:52

Marianne:

Van harte gefeliciteerd met jullie prijs! Ik kan me niet eens bedenken wat jullie daaar allemaal mee kunnen bewerkstelligen daar. super! En wat een geweldige meid is dat die jullie vertegenwoordigde aan de tafel, jullie hadden geen beter persoon kunnen kiezen denk ik, een en al enthousiastme straalde ze uit.
    Geniet van jullie welverdiende vakantie
    Liefs Marian

• 24 November 2008 - 12:30

Henderina:

Fantastisch!! Gefeliciteerd met deze geweldige uitkomst. Jullie hebben het ook echt eerlijk verdiend na al dat harde werk, frustraties en ziektes. Nu heerlijk genieten op de Filippijnen! Geniet ervan!

Liefs
    Henderina

• 24 November 2008 - 12:56

Nelleke:

Gefeliciteerd!!! Doe er wat moois mee.

• 24 November 2008 - 15:44

Paul En Ineke:

Hallo lieverds. Veel plezier in de Philippijnen!!! hebben jullie wel verdiend.
    knuffels oom Paul en tante Ineke

• 24 November 2008 - 18:47

Heleen Smit:

Hoi Jurgen en Ellis, Ik ben de moeder van Nelleke en heb ook op jullie gestemd. Geweldig dat jullie de tweede prijs hebben gekregen. Gefeliciteerd!!! Ik heb grote bewondering voor jullie en hoop dat jullie veel goeds kunnen doen voor de mensen, die jullie in je hart hebben gesloten. Veel succes en ik blijf jullie volgen.

• 25 November 2008 - 16:49

Ina:

fantastisch, ik heb alles gevolgd en ben wel erg trots dat ik jullie ken. Maar geniet eerst van je vakantie en dan maak er weer iets moois van.
    liefs

• 29 November 2008 - 10:59

Oggies:

Gefeliciteerd met het behalen van de tweede plaats. Maar natuurlijk nog meer met de 10.000 euro.