(af)ftellen... - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu (af)ftellen... - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

(af)ftellen...

Door: Jurgen & Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

03 Mei 2009 | Indonesië, Manokwari

Ja, ja, mensen. Dat wordt (af)tellen geblazen hoor.
Tijd om de balans van het eerste jaar in cijfers eens op te maken:

1 - nachtje slapen en dan gaan we weer voor een maand naar Senopi;

7 - kilo erbij en Jurg zit weer op zijn oude gewicht;

130 - bonnen die we bij elkaar moeten zoeken om ons financieel rapport over april af te ronden;

8 – het cijfertje dat nog telkens van het toetsenbord valt nadat Manis De Verschrikkelijke Huiskater hem er met zijn kalknageltjes van af heeft geschraapt;

6 - keer moet de auto heen en weer naar Senopi om alle materialen naar boven te brengen om het verblijf voor gezondheidswerkers/toeristen af te maken en de kliniek nog verder in te richten (want 62 zakken cement, 32 pakken tegels, 10 emmers verf, 2 dossierkasten en 2 rollen zeil is best veel);

9 – komen de mensen van LLiNK weer bij ons filmen (over 2 weken)voor een 2e aflevering van Aanpakken & Wegwezen (wij stellen de titel: ‘Thuis bij de Nageltjes’ voor en gaan voor een real life soap);

7 - keer dat we tevergeefs hebben staan wachten op de mensen van Telkom die telkens beloven een survey te komen doen om te kijken of het mogelijk is dat ze ooit – tussen nu en 2015 – een telefoonverbinding kunnen aanleggen naar het YAT en – dus – ons huisje;

30 – keer hebben we een bericht op dit weblog gezet sinds ons vertrek naar Papua en dat brengt ons vooralsnog op een gemiddelde van 1 x per 12 dagen. Dat vinden wij een buitengewone literaire prestatie;

3400 – en nog wat foto’s heeft Ellis gemaakt;

2 – monden die openvielen toen ze hoorden dat er een of andere gek het op de koningin had gemunt en mensen de dood in heeft gejaagd;

1 – man in Papoea Nieuw Guinea schijnt de bijzonder onwaarschijnlijke baan te hebben van ‘Minister van Planning’;

27 – toeristen hebben de tocht gewaagd naar Senopi en daar geen spijt van gehad

1 – familielid dat er het afgelopen jaar is bijgekomen

en tenslotte:

5 – weken voordat we landen op Schiphol!

Later!

Jurg & Ellis

• 03 Mei 2009 - 10:35

Annemieke:

Joepie,het lijkt ons wel erg lollig om jullie even te zien, dus als je nog een gaatje kunt vinden dan komen wij met klein blauw autootje en dikke buik een bakkie halen. Het is licht dringend want we zijn de spelregels van duizenden vergeten en konden het dus niet spelen op onze korte schotlandvakantie waar het de hele tijd regende (maar dan niet lekkere warme regen, maar koude en met wind)
    Ook moet je nog iets verzinnen wat je graag wilt hebben voor Senopi, want dan kunnen we dat als kraamkadootjes vragen, scheelt ons weer 4000 knuffels, en is voor jullie misschien wel heel handig. Iets groters mag ook, dan zamelen we in! Goeie laatste weken daar, groeten aan de pater en de kat, en tot later, Hugo en Annemieke

• 03 Mei 2009 - 11:15

Yantin:

ik blijf aftellen wanneer het huisklaar is en durf nu totaal geen uitspraak meer te doen!!! Maar we blijven lachen en zeggen o.k. tidak apa apa maar mijn binnenste knaagt ggrrrr.....zoiets doe je maar een keer in je leven ha ha ha!! Mensen maak er nog wat van en veel plezier in elanda straks en hoop jullie weer te ontmoeten als jullie terug komen. Lieve groet, ook namens Holis.

• 03 Mei 2009 - 11:17

De BAND:

KANJERS!!!!
    Succes de komende 28 dagen in Senopi en de komende 6 dagen voordat Llink ariiveert.
    GENIET van dat wat jullie hebben neergezet. DE nageltjes erin vastgebeten...

En ja wat kijken wij uit om jullie weer te zien.

Dikke knuffels van TR van de band en wellicht ook van de andere!!!

• 03 Mei 2009 - 13:18

Stef En Mairy:

Hallo.
    euk om te lezen dat jullie naar Nederland komen. Misschien kunnen we jullie een keer ontmoeten want we hebben vele vragen over Papua en ook wat voor ze doen maar weten niet hoe. Misschoien kunnen jullie ons helpen. We kijken uit naar jullie komst.
    Het is ook leuk om telezen hoe het met de verschillende projecten gaat.we volgen jullie al verschillende maanden ik weet even niet hoe lang.De belangstelling voor Papua neemt alleen maar toe. voor hoe veel dagen komen jullie naar Nederland? we zien naar jullie komst uit.
    Groeten Stef en Mairy Rompas

• 03 Mei 2009 - 13:18

Stef En Mairy:

Hallo.
    Groeten Stef en Mairy Rompas

• 03 Mei 2009 - 16:08

Carlijn:

Haha, wat geweldig geschreven!!
    En wat leuk dat Llink nogmaals komt!

Succes nog daar,
    xxx

• 03 Mei 2009 - 20:46

Elke:

We zijn hier helemaal voor een realtime-zeep. Lekker bij de tijd en toch anders...
    En ondertussen doen jullie gewoon lekker je eigen ding! Petje af!
    Namaste,

Elke en Wobbe

• 04 Mei 2009 - 07:20

Bruno:

Ha jongens!
    Maf he, van de koningin? Verschrikkelijk van de gewonden en doden. Het is nog maar een geluk bij een ongeluk dattie geen explosieven of een Hummer had ofzo. Dan had de schade misschien nog veel groter kunnen zijn.
    Maffe dingen.
    Tof dat jullie even naar NL komen! Laat het me weten als jullie een handenschud-bijeenkomst houden, dan ben ik van de partij :).
    Adios!
    B

• 06 Mei 2009 - 09:38

Barbara:

Nog maar 5 weken en dan kun je eindelijk weer eens met me MEE naar de AH.... Ons loopje samen blijft een gemis ook al weet ik dat je loopjes daaro veel belangrijker zijn dan die vreterige loopjes naar de AH...
    Loopt het water je al in de mond bij het denken aan zo'n ordinaire zak vol met fudge ???
    Denk maar zo; het zijn nog maar 5 weken...
    ME LOVE YOU XXX

• 10 Mei 2009 - 15:26

Jolanda :

Een soap zou natuurlijk wel super cool zijn!!