Beautiful Baby Boy en Bruine Boterhammen... - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Beautiful Baby Boy en Bruine Boterhammen... - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Beautiful Baby Boy en Bruine Boterhammen...

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

20 Maart 2009 | Nederland, Rhenen

En toen...nam ik ineens in Yogya het impulsieve besluit om voor 2 weekjes naar NL te komen!! Niet voor de bruine boterhammen, maar voor de geboorte van mijn neefje. Toen ik vertrok wist ik nog niet dat het een neefje zou worden, maar 1 uur voordat ik landde in Dusseldorf ben ik tante geworden van een poepelig klein ventje, genaamd Luuk. We hadden slechts een paar mensen ingelicht, want het moest een verrassing zijn. En dat is het geworden! Zowel voor mij om precies op de dag aan te komen dat hij is geboren, als voor mijn broer, schoonzus en ouders die hier helemaal niet op gerekend hadden.
Mijn neefje vast te kunnen houden, pas net geboren, en de gezichten te zien van Frank, Ellen en mijn ouders, was onbetaalbaar.
(Gelieve dat laatste letterlijk op te vatten, want door verschillende redenen - ik noem er 1: ^$* MERPATI... - haalde ik in Jakarta mijn KLM vlucht niet, moest ik een heel nieuw ticket halen (weg spaarcentjes) en heb ik in totaal zo'n 37 uur gedaan over de afstand Yoyga-Dusseldorf, maar dat terzijde... )

Het was nogal overweldigend om op deze manier ineens even in NL te zijn. Ten eerste was ik er zeg maar niet op gekleed (dat krijg je met die spontane acties) en kwam ik dus op mijn slippertjes en met een veel te dun shirt aan op een waterkoud Dusseldorf Airport. Geen geld meer voor een treinticket, hmmm..hoe zullen we dit es gaan oplossen..? Maar Praise the Lord, daar stonden Stef & Astrid me op te wachten. Ik kreeg een trui over mijn hoofd, een ski-jack aangeritst, werd met 2 zakken drop in de auto gezet en binnen een uur werd ik door taxiservice Stef & Astrid afgeleverd voor het ziekenhuis. Fenkjoe!

De dagen ervoor waren eigenlijk erg grappig. Jurg is namelijk zondags gewoon naar Manokwari vertrokken en we moesten dus diverse 'cunning plans' uitbroeden om mijn onbereikbaarheid in Manokwari te kunnen verklaren tegenover eventuele argwanende bellers. Verder was de voorpret bijzonder vermakelijk en heb ik diverse geniepige verrassingsbezoekjes aan vrienden minitieus kunnen voorbereiden. Ik heb daar afgelopen week menig lollig uurtje aan beleefd, kan ik u vertellen.

Het lukt me logischerwijs niet om iedereen te zien die ik graag zou willen zien, maar ach: in juni zijn we er weer even en dan met zijn tweetjes. Voor nu hoef ik me niet te vervelen; de nodige inkopen doen voor Senopi, paar vergaderingen met de SDSP, website bijwerken en wat achterstallige verslaglegging bijwerken. En me heel nodig voelen in deze kraamweken natuurlijk :)

De 28e vlieg ik weer 'naar huis', want zo voelt het toch een beetje. Ben hier op bezoek en dat voelt vertrouwd, maar wil ook graag weer terug.

Jurg zit nu in Senopi en heeft nog een paar dagen Jayapura op de planning staan, o.a. om een gesprek met Unicef te voeren.
De afgelopen dagen rommelt het weer behoorlijk in de regio. Er hebben zich sinds 4 januari in totaal 119 aardbevingen (!!!) voorgedaan met een kracht van boven de 5.0 op de schaal van Richter. Vele kleinere bevingen zijn niet geregistreerd op internet, maar zijn er wel degelijk geweest. Kortom: het is nog alles behalve rustig daar; echt een vreemde gang van zaken. Hoop echt dat het tot rust komt voor iedereen daar en ook voor ons natuurlijk.

Nou, dat was het even voor nu. Bij dit bericht een hele zooi foto's van de afgelopen maanden, waaronder een aantal die mijn ouders hebben gemaakt. Heerlijk om even te genieten van de snelle internetverbinding hier.

O ja; last nut not least (daar heb je d'r weer zul je denken...):
LLiNK heeft nog maar tot 1 april om 6534 leden te krijgen. Als ze dat niet halen, bestaat LLiNK niet meer. Links en vooral rechts worden we bestookt met Wilders Wilde 'Wanmen'show, kredietcrisis-deskundigen-in-talkshows en TV-uitzendingen met een hoog botox-effect. LLiNK heeft idealen en maakt eerlijke TV; ik vind dat een verademing op de buis. Dus help LLiNK over die magische grens en word lid op www.llink.nl !!

Arriverderci,

Tante Ellis



  • 20 Maart 2009 - 03:36

    Yantin:

    hoi tante gefeliciteerd met je neefje, eerlijk dat het zo'n sukses is geworden geniet er nog maar even lekker van voordat je terugkomt hoor!! doe vooral ook de groetjes aan de SDSP mensen daar.
    Ook hier is een kleine aardbeving geweest deze week.
    heel veel plezier en eet maar lekker veel drop hi hi hi!!! groetjes vanaf heet Lombok.

  • 20 Maart 2009 - 05:27

    Marijke Vd Linden:

    Gefeliciteerd met je neefje en lijkt me gek om op vakantie te zijn in eigen land. Het is denk ik wel even wennen. Jij hebt natuurlijk die zon meegebracht.
    Een fijne tijd hier. Mooie foto's.

    Liefs en knuffel

  • 20 Maart 2009 - 08:00

    Barbara:

    Wat een boefje ben jij zeg....
    Geniet van de kraamtijd, hartelijke felicitaties voor ouders en familie en hartelijk bedankt voor het mee brengen van de zon !

  • 20 Maart 2009 - 08:28

    Jeroen:

    Nou geniet van de tijd dat je "even" terug bent en NL. En kijk weer uit naar de vlucht terug naar huis.

    Veel plezier hier en gefeliciteerd met het tante zijn.

  • 20 Maart 2009 - 13:42

    Caro:

    Hi lieve Ellis,

    Spontaan en hele goeie actie!! Dikke knuffel aan Wil in het bijzonder! O wat was het leuk om een beetje van jouw voorpret hier te genieten! Ik ben benieuwd naar de verhalen. Kom je nog even op adem in Yogya voor je doorvliegt? Huis leeg en jij heel welkom!

    X

  • 23 Maart 2009 - 20:10

    Tante Mieke:

    Lieve tante Ellis (en oom Jurgen natuurlijk!)

    Wat een fantastische actie, zomaar even naar Nederland komen! En wat een timing... Die Luuk houdt z'n tantes wel tevreden met z'n timing, beide precies op tijd terug om dit wondertje te mogen aanschouwen! Wat fijn is dat he? Jammer dat ik je (waarschijnlijk) niet zal zien deze periode, wie weet lukt dit wel in juni. Geniet nog even lekker van dat schatje van een neefje van ons en van het bezoeken van vrienden en familie. Ik zal de "tante-honeurs" voor jullie waarnemen als jullie beide weer ver weg zitten. (en Luuk veel over hun trotse tante en oom vertellen!)
    Goede reis terug alvast!
    Liefs, (tante) Mieke

  • 23 Maart 2009 - 21:31

    Andrea En Leo:

    Een prachtige tante heeft die kleine Luuk. Ze was even op mijn verjaardag: sprankelend en vol energie om weer snel in de richting van het projekt bij Jurgen te gaan: Succes allebij

  • 25 Maart 2009 - 18:08

    Mirjam:

    Wat super dat je in Nederland bent en wat een timing. Gefeliciteerd met Luuk! Geniet lekker van je tijd hier, je zal Papua ook wel weer snel missen..

    Liefs Mirjam

  • 27 Maart 2009 - 10:52

    Matty:

    Van Harte Gefeliciteerd tante Ellis en oom Jurgen!! :-)

    Groetjes,

    Matty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis en Jurgen

Jurgen & Ellis in ...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 296103

Voorgaande reizen:

11 Juni 2008 - 31 December 2012

Sustainable Development West Papua & Sumbawa

03 September 2007 - 11 Juni 2008

Voorbereiding in NL

08 Maart 2008 - 22 Maart 2008

Arizona, Nevada, Californie

08 Februari 2007 - 22 Maart 2007

Papua 2007

Landen bezocht: