Gelukkig geen wateroverlast in Senopi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Gelukkig geen wateroverlast in Senopi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Gelukkig geen wateroverlast in Senopi

Door: J&E vanuit Manokwari

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

12 Oktober 2010 | Indonesië, Batavia

Op verzoek van Ellis en Jurgen zetten wij (de ouders van Ellis)even een bericht op hun weblog om het thuisfront gerust te stellen. We kregen namelijk afgelopen zondag een telefoontje met de vraag of wij soms wisten wat er in West Papua aan de hand was. Er zouden zware overstromingen en aardverschuivingen zijn geweest met een groot aantal slachtoffers (doden, gewonden en daklozen).
Hoewel we er al snel achter waren dat het een ander gebied dan Senopi betrof (nl. het district Teluk Wondama ten zuidoosten van Manokwari), waren we toch wel ongerust. Je weet uiteindelijk nooit of er misschien ook in Senopi noodweer was geweest. We dachten dus even een sms'je naar de satelliettelefoon te sturen met de vraag of alles daar oké was. We kregen echter geen antwoord, ook niet na nog een paar sms'jes. Vanmiddag belde Ellis om ons gerust te stellen, na overigens eerst zelf erg geschrokken te zijn van de grote hoeveelheid sms'jes die ze opeens allemaal achter elkaar ontvingen via de satelliet toen Jurgen met Manokwari wilde bellen. Er waren kennelijk meer ongeruste mensen in Nederland! Ze hadden de afgelopen dagen wel elke dag even de telefoon aangezet, maar geen enkel berichtje gekregen. Het blijkt nu dus dat ze eerst moeten bellen (of aanstalten moeten maken om te bellen) voor ze sms'jes kunnen ontvangen.
Alles gaat dus goed in Senopi en we moeten vooral iedereen de hartelijke groeten doen. Dus bij deze!

Gré en Charles van Minnen.

• 13 Oktober 2010 - 05:18

Mairy Rompas:

Gelukkig te lezen dat alles daar goed gaat.Want volgend jaar in Februari gaat Fam. Schnetzler voor een paar weken naar Manukwari. Kunnen hun nog iets .anders meenemen dansolar verlichting van Ikea

• 13 Oktober 2010 - 05:47

Rijo:

Heel fijn. Maar hoe kan het dat wij al een berichtje van Jettie ontvangen hebben ter geruststelling?

• 13 Oktober 2010 - 13:44

Jos:

Goed nieuws.
    Fijn om te weten dat wanneer er belangrijk nieuws is, ook de ouders van Ellis dit langs deze weg aan ons kunnen laten weten. Geen bericht betekent dus gewoon goed bericht.
    Dit is geen laconieke reactie, want op dit moment zitten er ook 5 dierbare familieleden van mij in Senopi.
    Overigens moeten we ons ook realiseren dat Nieuw Guinea het op een na grootste tropische regenwoud is ter wereld, met plaatselijk grote verschillen in weersomstandigheden.
    Het rampgebied Wasior ligt op 450 km afstand van Senopi.

• 14 Oktober 2010 - 08:21

De Band:

Top dat het met jullie helemaal top gaat. Al wordt het voor de slachtoffers in dat gebied er niet beter op. voor ons een opluchting dat het goed gaat.

Tou jullie haai, doen wij hier ook! :) Liefs Ricky dikkie + theo en de rest

Mej se moc hezky
    Elke

• 18 Oktober 2010 - 07:49

J En E En J:

Hoi hoi, wij zijn even in Manokwari voor de nodige regelzaken. Zoals Charles en Gre al meldden is alles in Senopi in orde. Wat betreft de SMS-jes via de satelliettelefoon; de sms voor Jettie is inderdaad binnengekomen, toen pas na 2 dagen ineens een hele bups berichten. Kortom: het komt waarschijnlijk wel in volgorde van verzending aan, maar het ontvangen loopt soms dus behoorlijk vertraging op, is onze ervaring.
    We kenne ut maar beter wetuh!
    Tot snel in een volgend bericht!
    Groetjes,
    Jurgen, Ellis en Jettie