een teken van leven - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu een teken van leven - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

een teken van leven

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

15 April 2009 | Nederland, Rhenen

Is alweer een tijdje geleden, dus snel maar efkes een berichtje aan al jullie mazzelaars met jullie zonnige paasweekeinde. Ik kan je vertellen dat ze hier ook aan eitjeszoeken doen... Dus wij hebben ook heus wel pasen hoor. Al loopt het kwijl wel uit onze smoelwerkjes als wij denken aan jullie paasstollen en flesjes wijn.

Maar hoe is het met ons? Goed natuurlijk. Manokwari en het binnenland is op dit moment vooral heel erg warm geweest. Echt ongelooflijk warm en benauwd. Je rug is voortdurend een gootje van zweet en je oksels klotsen en... Ach gewoon heel heet.
Stef en Astrid zijn bij ons op bezoek en dat is heel gezellig. Zo zijn we op paradijsvogelspotten geweest en hebben er een aantal gespot. Heel mooi. Je sluipt door de jungle, je hoort ze, je zweet als een otter, het is eigenlijk helemaal niet leuk en dan.... Zie je er 1 vliegen. Ze zijn hardstikke schuw maar deze zat een seconde of 5 10 meter boven ons op een tak. Echt prachtige beesten.
Astrid en Steffen trokken de wat primitieve omstandigheden goed. Al vonden ze de enorme spin en de gigantische kikkers in de badkamer niet echt gezellig.
Dat brengt ons bij het gastenverblijf. Zoals altijd met alles: "Bijna af". Wij gaan volgende week een maand naar Senopi om hier weer echt eens heel erg aan te sleuren.
Ook het capacity builden gaat zijn gangetje. Mensen die over een x aantal jaren het project moeten dragen daar vergaderen we dan mee. Zo'n vergadering is ons toch een partij geouwehoer. Er is geen structuur in te krijgen en dat is maar goed ook, want zo is het wel lachen. Ik bedoel we hebben het drie uur lang over het soort gras wat we nogi hebben voor de koeien en dan nog even over de verpleger die had gevochten met zijn varken (smakelijk uitgelachen) en dan is het op. Hebben we in ieder geval onze verhouding weer kracht bijgezet.

Nou knuppels, guppies en paardesmurfen. Dit was het vooralsnog eventjes.

Warme slome groetjes en geniet van jullie lente en paasstollen!!!!

• 15 April 2009 - 03:54

Caro En Tik:

Hahaha! Erg herkenbaar die capacity buildings dagen. Wil je alsjeblieft de wijn er buiten laten? En aan die paasstol had ik niet eens gedacht. Hmm toch een nederlands paasei naar binnengewerkt hier. Niet gek! Lang leve de Taaltuin.
    In Yogya vooral benauwd. Heb Tik al gepolst over het opzetten van een heus zwembad, lees plastic badje. Heb er nu al zin in! Als jullie dan in Yogya verpozen mag je er ook wel even inspringen :-)
    Dag dame en heer. Het ga jullie goed

• 15 April 2009 - 06:51

Barbara:

Ellis, ik ben er eigenlijk van uitgegaan dat je afgeladen met snoep en snaai weer richting manlief zou vertrekken.... Als ik had geweten dat je de eieren zou gaan missen met de paas....
    Ik had je minstens een kilo meegegeven die je dan gesmolten in de ijskast (?) zou kunnen leggen om uiteindelijk saampjes te genieten van de chocolade crunch / noten / praline massa...
    Me love you !!!

• 15 April 2009 - 07:37

Jantine:

nou zeg heb ik je nu toch ook net aan telefoon, telepatie!! We wachten de mail van Maria af en hopen er maar weer het beste van.
    Zet m op in de hitte, hier op Lombok is het ook snoeiheet en ik hoop jullie straks weer te zien!
    lieve groet, ook van Holis.

• 15 April 2009 - 09:37

Bruno:

He jongens!
    Leuk weer wat van jullie te horen. En gaaf ook dat Stef en Astrid er waren. Nu is er alleen niets gekomen van Jeep´s plan, dat ik een horloge zou kopen en het aan Stef mee zou geven.
    Ik heb trouwens de punten voor de stage binnen! Ze had nog een goede tip van een antropologisch boek over de relatie tussen NGO en bevolking in het binnenland van PNG. Zij liepen daar tegen allerlei problemen op met misverstanden etc. Het heet `Conservation is Our Government Now´ door Paige West.
    Groeten vanuit de bibliotheek!
    Bruno

• 15 April 2009 - 12:53

Smoedels:

Alle goedels op een stokje, wat meurt zweurt en leurt! Er knoop vast aan hebben ik niet doe. kiekeboe....

• 16 April 2009 - 05:23

Marijke Vd Linden:

Leuk om weer even wat te horen en het lijkt me heerlijk om zolang nergens over te vergaderen....

Fijne tijd
    Liefs