Klaar voor de start... - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Klaar voor de start... - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start...

Door: Jurgen & Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

28 Augustus 2009 | Indonesië, Manokwari

Het opstarten gaat als met die auto's van vroeger. Een enorme slinger en dan een hoop gepruttel. Werknemers moeten weer uit het bos worden gehaald, eerst weer een flinke malariaaanval, jattende buurtbewoners. Ach, termen als 'van een leien dakje", en "komt voor de bakker", zijn zeker niet in papua uitgevonden.
Ellis is in Senopi goed bezig om met vrouwen een preventief programma op te zetten voor aids en hygienne. Ik heb me vooral weer bezig gehouden met in een hoekje liggen rillen.

Daarnaast geprobeerd het logement draaiende te houden want er zijn redelijk wat gasten langsgekomen. We hebben zowaar winst gemaakt deze maand, jawel.

Met de auto's hebben we maar geen geluk. Nu staat er weer 1 vast in een kilometerlang modderspoor ergens bij Bintuni. De ander is die komen ophalen maar die is daar ook komen vast te zitten. Da's dus lekker. De 31ste ga ik naar Jakarta, praten met een meneeer van ILO. Daarna breng ik twee papua's naar de fabriek van vriend Halim die ondanks de economische crisis bereid is twee stagiairs te bekwamen in het meubelmaken. Ellis gaat met een vrouw naar Yayapura om zich de methodes van P3w eigen te maken, een soort moeders vor moeders. Daarna zijn we weer vereneigd en blijven we voorlopig in Senopi.

Zijn jullie weer op de hoogte. Wij hopen het allerbeste voor jullie.

Lieve groet.

Jurgen

• 28 Augustus 2009 - 03:55

Yantin:

bezit uw.....in Papua zijt zegt onze Leo de Zeeuw altijd en dat blijft ook altijd toepasbaar!!! Je moet wel een keer stoppen met die malarai Jurg dat is niet leuk meer!! Veel sukses in jakarta en ik hoop dat het jelukt op de terugweg even langs Lombok te komen en dan kan je even bijtanken hier. goed program van Ellis!! hartstikke leuk! veel sukses en lieve groet!!

• 28 Augustus 2009 - 04:16

Marijkevanderlinden:

Veel beterschap en dank voor je bericht.

Liefs

• 28 Augustus 2009 - 07:38

Bas En Arda Veenstra:

Beterschap en weer heel veel succes voor het komende jaar dat jullie er weer zijn.

Groetjes

• 28 Augustus 2009 - 08:55

Barbara:

Altijd fijn om weer even een update te lezen !
    Veel plezier samen onder jullie muskieten netje en blijven slikken die pillen !!
    See you !! Dikke kusss en de groeten aan de vrouw

• 28 Augustus 2009 - 09:19

Dine.riede@tiscali.n:

Dag lieve mensen, wat zijn jullie toch fantastisch bezig daar ver weg! Wij zijn nu op onze zeilboot, maar dankzij wifi kunnen we toch jullie avonturen lezen! Veel sukses met alles en sterkte met de malaria! Piet & Dine Riedé

• 28 Augustus 2009 - 10:02

Bruno:

Gaaf dat Halim twee meubelmaker-stagaires wil. Wie gaan er naar toe? En klote van de auto's, wat hebben jullie daar op gevonden? Hier gaat het goed, het jaar begint bijna weer en ik ben druk met voorbereidingen.
    Liefs aan Senopi!

Bruno

• 28 Augustus 2009 - 12:15

De Band:

Lieve jurrie,

Laat je niet weer gek rillend in een hoekje leggen door zo'n kleine K mug... Heb je nu nog geen immuniteit opgebouwd?!
    Succes met alles en de ruimteauto met modderbanden en motor zal via mars er morgen zijn.. opnieuw starten doe je met die reachterhendel, via magneet kun je de andere auto's koppelem en eruit halen. Succes Jur en anders kom ik je helpen.
    Liefs R

• 28 Augustus 2009 - 15:05

Edwin:

Die muskito's moeten jou wel hebben hé;).. Jij bent vast een zoet jongetje hehe...

Leuk weer een update te zien... Goed bezig..

Beterschap..

Ciao

E

• 28 Augustus 2009 - 18:28

Bert En Mirjam:

Heel veel beterschap en hopelijk kennen ze deze wel in papua; "na regen komt zonneschijn" of "achter de wolken schijnt de zon".
    De groetjes
    Bert en Mirjam

• 01 September 2009 - 09:32

Janske :

Wat super wat jullie daar allemaal doen! Ik vindt het wel grappig om na al die jaren te horen/lezen wat jullie voor een avonturen beleven. Hopelijk ben je weer snel klaar met die malaria- aanval, Beterschap en succes!! Groetjes janske