Updeet - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Updeet - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Updeet

Door: De Jurgels

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

15 Februari 2007 | Nederland, Rhenen

Vrijdag de 16e nadert nu met rasse schreden en we zijn dan ook blij u te melden dat we ons reeds gecommuniceerde schema aardig hebben kunnen aanhouden. Wel hebben we besloten reeds genoemde klusplannen uit te stellen tot na onze reis, wat ietwat lucht geeft in deze drukke dagen.

Een korte toelichting op onze aanstaande reis is misschien op zijn plaats. Het wordt namelijk geen reguliere vakantie a la kont in het zand en martini in de hand. We hebben een vol programma voor de boeg waarbij we voor en namens de stichting SDSP (zie www.sdsp.nl) een fiks aantal projecten op diverse plekken in West-Papua met een bezoekje zullen vereren. We zullen, vergezeld door de lokale SDSP-contactpersoon Martin, in eerste instantie vanuit Manokwari naar verschillende afgelegen dorpen en eilandjes afreizen om te checken hoe de verschillende projecten die door de SDSP ofwel zijn geïnitieerd ofwel worden ondersteund, verlopen en of de door de SDSP verstrekte middelen op de afgesproken wijze zijn ingezet. Je moet hierbij bijvoorbeeld denken aan diverse eco-toeristische initiatieven in de binnenlanden, maar ook zullen we afreizen naar Sorong om van daar uit op het eiland Gam het succesvolle moeder-en-kindzorgproject te bezoeken waarvoor een 2e fase in de steigers gezet zal gaan worden in de Kebar-vallei, middenin de Vogelkop. Het voert te ver om ons complete programma hier uit de doeken te doen. Neem daarom vooral een kijkje op de site van de SDSP waar veel informatie staat over de diverse projecten en achtergronden. Wil je een beeld krijgen van (de omgeving van) Manokwari, kijk dan even op de site www.indoshop.nl, waar je o.a. foto's aantreft van deze stad.
We zullen heel veel mensen gaan ontmoeten en hopelijk al doende een goede indruk krijgen van hoe het zal zijn om langere tijd in dit gedeelte van Indonesië te bivakkeren. Achterliggend motief voor deze 'onderzoeksmissie'is namelijk ons rigoureuze plan om in het voorjaar van 2008 voor 2 jaar naar Papua te gaan voor de SDSP. Deze reis zal dus niet alleen enerverend zijn, maar ook bepalend voor onze plannen op de middellange termijn.

Het wegennet in de Vogelkop is van slechte kwaliteit (dat wordt dus vooral varen, vliegen en lopen), maar datzelfde geldt waarschijnlijk voor de digitale snelweg. Het is dan ook nog maar de vraag of dit weblog de regelmatige updates krijgt die het verdient. Maar toch: we breken niet graag met de traditie het thuisfront via deze onpersoonlijke doch effectieve manier op de hoogte te houden van onze belevenissen...

Onze tassen zijn bijna gepakt; we slepen tientallen brillen mee (met dank aan Lies en Bos Brillen die een lading doorgemeten brillen van diverse sterktes meegeeft), allemaal kleine kadootjes voor de kinderen/scholen die we zullen ontmoeten, twee flessen jonge jenever voor de paters, kadootjes van diverse mensen voor diverse mensen, 50 zaklantaarns die werken op beweging (niet voor ons hoor...) en: een zojuist aangeschafte Canon 350D digitale spiegelreflex camera waar ik (Ellis) heel, heel, maar dan ook héél erg blij mee ben..!
Verder gaat onze dank uit naar mijn/onze waarde broer/zwager + aanstaande die ons geheel belangeloos een digitale videocamera uitlenen om ook op het filmisch vlak de nodige uitdagingen aan te gaan. En last but not least heeft Jurg gisteren een zeer nuttig, enigszins vervroegd verjaarskado gekregen: de SAS Survival Guide. Met het weinig opwekkende motto: "Death is nature's way to say: you're not qualified for SAS".
Kortom: we zijn er ook in survival-technisch opzicht helemaal klaar voor...

U allen graag weer berichtend vanuit een warm en ver Papua en hopend op het uitblijven van verdere weeralarmen hier in Nederland, groeten wij u:

De Nageltjes

• 15 Februari 2007 - 09:30

Yantin:

hele goede vlucht, heel veel sukses en plezier en in gedachten reis ik metjullie mee !!Mijn hart ligt nog op GAM bij Maria doe haar de allerliefste groeten van Holis en mij en ook groeten aan Martn en ik blijf heel graag op de hoogte. Groetjes, Yantin.

• 15 Februari 2007 - 11:40

Ole:

Heel spannend en geweldig wat jullie gaan doen! Hoop dat het toch met de updates gaat lukken en dat de foto's van die mega Canon te uploaden zijn (..). Ik zal het volgen. Hati2, geniet en selamat jalan!

• 15 Februari 2007 - 15:29

Gerritha:

Doe ze allemaal de groeten van me oke,veel plezier!!!!!!!!

• 15 Februari 2007 - 17:39

Rianne Van Den Bosch:

Volgens mij heb ik wat gemist!!!!
    Ik wist echt niet dat je weer naar papua zou gaan...ja misschien later voor een langere tijd maar evengoed een goede tijd gewenst. Groetjes

• 16 Februari 2007 - 06:20

Klarenda:

De grote dag is aangebroken en op de valreep wil ik jullie namens ons vijftal nog een goede reis toewensen en vooral een fanastische tijd op Papua.Ik hoop dat ik jullie ongetwijfeld indrukwekkende en avontuurlijke ervaringen straks persoonlijk zal mogen aanhoren. Tot in Yogya....toch?

• 17 Februari 2007 - 17:14

Nienke Nijmeijer:

Ik wens jullie ontzettend veel plezier en mooie ervaringen toe! Geniet ervan!

Gr. Nienke

• 18 Februari 2007 - 19:10

De Veenstra's:

Hallootjes!
    Fijn dat jullie er (?) zijn!!! Hoe ist daar? Zijn zeer benieuwd! Hier 1 grote chaos wat betreft woonkamer (voor rest normale chaos). Muren zijn kaal, woensdag komt zeerover Kees stuken (raar woord). Vandaag met Esther en kids naar O'hand geweest (tsja, moet me nu toch op andere vriendinnen gaan orienteren). Z wees haar nog wel zeer enthousiast op jullie kerk. We hopen dat alles voorspoedig gaat en we denken aan jullie! Nogmaals, veel succes, sterkte, plezier en genot en wat je verder nog wenst en tot mails? Heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs van ons

• 19 Februari 2007 - 05:43

Caro:

Gaaf Ellis en Jurgen!
    Blijf jullie volgen en heel veel succes en plezier!
    hoop dat jullie ook Yogya nog even aandoen op de terugweg :-)Caro

• 20 Februari 2007 - 10:40

Pama:

Fijn dat jullie reis naar Papua zo vlot is verlopen en dat Manokwari als een (ook letterlijk?) warme deken voelt. Zijn de uitslag van "De Mol" nog schuldig. Voor zover ik heb kunnen nagaan ligt een zekere Nadja eruit. Blijven Eva, Inge, Renate en Paul over. Is dat voldoende info? Groet, ook aan Ruud. Kus en tot @'s of sms's.

• 20 Februari 2007 - 22:23

Wouter Bronsgeest:

Hallo wereldreizigers. Dank voor de SMS. Welkom in Papoea!! Fijn dat alles goed is gegaan. Martin en Matias hebben al een berichtje gestuurd, dus de start is gemaakt. Succes namens de SDSP vrijwilligers!!