Ja, heel misschien dan.... - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Ja, heel misschien dan.... - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Ja, heel misschien dan....

Door: De Jurgels

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

28 Februari 2007 | Indonesië, Manokwari

En dan vlieg je met Merpati, maar wie kent nog het gezegde "It's Merpati and I fly if I want to" ??? Wij wel.
De vlucht vanmorgen had in eerste instantie vetraging; tegen de tijd dat we hadden moeten inchecken stond het toestel nog in Biak. Zou dan naar Manokwari komen, vervolgens naar een andere stad, weer terugkomen en dan naar de Kebar. Na een half uur (en dat is dan nog snel...) werd duidelijk dat het hele vliegtuig vandaag niet meer zou komen. Onverrichter zake was het dus huiswaarts met zijn allen. Wat ons wel werd verteld werd, is dat ie dan in ieder geval toch morgen zou gaan. Eenmaal in het YAT bleek ook dat onzeker totdat uiteindelijk duidelijk werd dat Merpati gewoon helemaal niet meer naar de Kebar gaat vliegen tot aan maandag. Goed....
En nu: we hebben de tickets naar Sorong voor a.s. zondag al geboekt (want je kunt niet vroeg genoeg zijn hier, dat begrijp je), dus zitten we hier met zijn allen te rekenen. Optie 1 is met de hardtop 8 uur heen en 8 uur terug tussen nu en zondag. Optie 2 is een AMA-vliegtuig charteren (waarover tot nog toe verschillende berichten de ronde gaan of het wel of niet daadwerkelijk kan), maar dit is een zeer prijzige optie (omgerekend bijna 800 euro). Met de hardtop is overigens niet eens zoveel goedkoper. Komt nog bij dat we graag het beeld mee willen nemen a 50 kilo en met de hardtop is dat geen optie. Aan de andere kant; het beeld is nog niet gearriveerd voor zover wij weten; dat kunnen we morgen checken.
En nu zitten we even in de Toko Internet te wachten tot de dokter in zijn praktijk verschijnt, hier vlakbij. Dit omdat de wond die ik vorige week heb opgelopen niet zo goed geneest als ik zou willen en ik er nu een beetje mongolisch van wordt dat zelfs niet even kan zwemmen op Pasir Putih met deze hitte. Eigenlijk reden is uiteraard dat ik het zekere voor het onzekere wil nemen en de boel even wil laten checken. Wees gerust pap en mam; we hebben allerlei steriele spuiten bij ons voor het geval dat en dit doktersbezoek is op aanraden van de Aegon. Deze keer dus een kort verhaaltje. Dat is ook wel eens lekker van iemand die niet zo goed tot de kern kan komen.
Groetjes van ons alledrie!

  • 28 Februari 2007 - 12:42

    Ellen:

    Nou, het zit jullie ook allemaal niet mee daar. Maar ja, wij Nederlanders zijn hier natuurlijk ook niet aan gewend...

    Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je been Ellis.

    Veel sterkte en het allerbeste vanuit een inmiddels behoorlijk regenachtig Nederland.

  • 28 Februari 2007 - 12:51

    Rickytikkie:

    Besok besok besok besok besok besok besok!
    Jam karet! Jam KAret! JAM KARET KARET KARET!!
    Draai de R en K om, is dat geen optie?? snel efficient en recht op je doel af!
    Tip plan niet te veel en geniet van elk moment. En hati hati Ellibellie met je been!!!

    Liefs rickytikkie

  • 28 Februari 2007 - 15:22

    Barbara:

    He Ellis en Jurgen wat een geweldige verhalen ! Ik ben zeker niet jaloers op wat jullie allemaal meemaken, wens jullie het allerbeste toe maar vind het geweldig dat jullie zoveel vertellen op internet zodat je het een beetje mee kan beleven !!!
    Mijn tijd in Egypte was lang niet zo spectaculair maar was ook goed...
    Sterkte met je wond, hou de vliegen er vooral vanaf en laat die dokter niets inspuiten waarvan je de naam niet kan herkennen (hij kan immers ook gewoon dokter heten nietwaar ??).
    Veel plezier !! Groeten vanuit het subtropisch warme Tiel !!

  • 01 Maart 2007 - 09:40

    Leo En Lies De Zeeuw:

    Gestage arbeid overwint alle problemen! en .... Bezit uw ziel in lijdzaamheid, bedenk dat ge in Papua Barat zijt! werd in de jaren zestig al gezegd. Succes en groet

  • 01 Maart 2007 - 19:07

    Alex:

    Hey Hallo!! pasar melam, foo yong hai en rendang! Jullie zien ik spreek alle talen. Nadat ik hier in Patagonie iets van Spaans oppik en ook iets Israelisch heb geleerd kan ik ook gewoon nog steeds als altijd vloeiend Indo. Maar goed, na al dit flauws even seri nu. ellis vervelend van jouw been. Ik hoop dat het al beter gaat en dat de dok lief en vooral heel schoon was en geen groenachtige substanties heef ingespoten. Het zijn mooie avonturen die jullie daar beleven zeg en wat jullie allemaal doen! Ik heb net even de site van SDSP doorgespit om eens even interesse te tonen maar vooral om nou eens duidelijk te krijgen wat jullie aan het doen zijn en waarom. Interessant allemaal. Hier in Argentinie alles ok. Ook ik en mn broer hebben onze gezondheidsdingetjes en waren daarom even uit de running. Inmiddels ben ik weer beter. Maar goed ik stuur wel weer eens een mail om mijn verhalen te vertellen. Tot mails!! en kus ook voor gaybar Jurg!

  • 01 Maart 2007 - 21:35

    Teldersweg:

    Wat een spanning en sensatie! Misschien MOET je nu wel even rustig aan doen omdat je niet weg kan? Ach, zo heeft alles een reden... misschien? En Ellie, je moet je niet zo aanstellen met dat been hoor. Als Zoe last ergens pijn zegt te hebben, is het altijd meteen over wanneer ik voorstel het betreffende lichaamsdeel direct chirurgisch te verwijderen. Dus zal ik even de kartelschaar pakken? Nee, ik hoop dat je been snel geneest. Is bijna een Tantalus-kwelling (zien jullie dat ik best slim ben) om daar op dat paradijselijke strand te staan in de verzengende hitte zonder dat je een duikje mag nemen in het koele, zilte nat. Zeezout zuivert toch? Ik hoop dat de dokter betere tips had. Je schrijft trouwens zo meeslepend dat ik zelfs in Rhenen de Indonesische buikloop te pakken heb, kan je nagaan hoe ik met jullie meeleef! Denk dat juf V morgen les gaat geven vanaf het toilet... Af en toe vergeet ik wel even dat niet alleen jullie dit lezen, dus ik denk dat ik mijn naam even ga pseudoniemen. Ik hoop dat alles ondanks alle verrassingen toch naar wens gaat en dat jullie doen wat je wilt doen en je daar goed bij voelt. Wij blijven de dagen tellen, hoor! Silas zegt inmiddels 'Ettie', telt dat? Hij blijft daarbij naar de deur kijken. En Zoe miste Ellis wel, maar Jurgen niet. Een troost, toen ik haar straks ophaalde bij opa en oma keek ze me verbaasd aan. Waarom ik haar alweer kwam halen, ze had me nog helemaal niet gemist. Ach ja, kinderen en dronken mensen... Ik neem er nog een... op jullie! Heeeeel veel liefs, xxx en knuffels van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis en Jurgen

Jurgen & Ellis in ...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 296093

Voorgaande reizen:

11 Juni 2008 - 31 December 2012

Sustainable Development West Papua & Sumbawa

03 September 2007 - 11 Juni 2008

Voorbereiding in NL

08 Maart 2008 - 22 Maart 2008

Arizona, Nevada, Californie

08 Februari 2007 - 22 Maart 2007

Papua 2007

Landen bezocht: