Sonja Bakker Indonesia Style - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu Sonja Bakker Indonesia Style - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Ellis en Jurgen Nagel - WaarBenJij.nu

Sonja Bakker Indonesia Style

Door: Jurgen & Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis en Jurgen

26 April 2008 | Nederland, Rhenen

Struinen over de altijd beregezellige boulevard van Veenendaal maakt altijd filosofisch. Iemand die in drie seconden een haring naar binnen slokt, een ander die zijn dikke reet in een veel te nauwe g-star loopt te persen en nog iemand net voor je in de rij die 3 kwartier loopt te leuteren dat er een kras zat op het dvd-tje van "spiderman 3". Deze welbestede dag tussen de medelanders deed ons terstond afvragen "Wanneer gaan we ook alweer weg?".
Dat is al rap. Nog 6 weekjes. Onze armpjes dik van de inentingen, onze geringe hersencapaciteit vol met regeldingetjes en ons hart al een beetje in de rimboe. Ik kijk naar mijn collegaatjes en ben al een beetje melancholisch dat ik deze mensjes niet meer ga zien. Onze vriendjes zien we door de drukte ook een stuk minder terwijl we ze zo zullen missen. Het naderend afscheid doet soms een beetje slikken.
Maar wat hebben we zin om ons in het avontuur te storten. Om bezig te zijn met potlood en papiertjes in plaats van sms, laptop en tijdschrijfrapportages. Wat hebben we een zin op een hoog vuur onze net geschoten varken (kom op jongens een beetje romanticeren mag best) te roosteren in plaats van een duffe margharita in de magnetron te flikkeren. Wat hebben we een zin om onze voeten vol blaren te wandelen (Sonja Bakker Indonesia Style!) en onze stinkende subaru naar een of andere Joegoslaaf te brengen. Kortom: We zijn er klaar voor.
Nu weten we dat het gras aan de andere zijde vaak groener is en dat we over een half jaar, terwijl we de zoveelste droge aardappel naar binnen proberen te werken, een moord zouden doen voor die ontbindende haring met uitjes, maar toch. Papua, we are ready!!

We hopen velen van jullie toch nog te zien voor onze d-day.

Groet

(Ellis en) Jurgen.

  • 26 April 2008 - 21:20

    Anneke:

    Ha Ha, wat is het toch een genot om jou smakelijke verhalen te lezen!
    Dus het aftellen begint nu echt!!!!
    groet, Anneke

  • 27 April 2008 - 07:51

    Bram:

    Spannend!! Ik hoop jullie nog te zien voordat jullie weggaan. Ik hoor het nog wanneer jullie een 'pesta perpisahan' gaan gooien. Succes!!

  • 27 April 2008 - 08:00

    Sandra:

    We wensen jullie een fantastische tijd waarin jullie veel voor de mensen daar gaan betekenen en zij voor jullie!
    We hebben kennis gemaakt met Vanessa: erg gezellig en fijn dat ze Petra af en toe wil opzoeken.

    Groeten van : Petra, mw Pronk en Sandra

  • 27 April 2008 - 08:14

    Ruud:

    Wees gerust kids, mij zien jullie nog voor D-day.
    Ehh... Ellis, even een reactie op jouw toffe tekstje. Onlangs kreeg ik bijna ruzie met iemand die ik 'Joegoslaaf' noemde. De man was Kroaat. Tsja.
    Zo zal het ook nooit wennen om een Papoea een Indonesier te noemen.
    Groetjes, ook van Joop

  • 28 April 2008 - 09:38

    Willeke:

    Zucht... Gelukkig zien we jullie snel! Zoen

  • 28 April 2008 - 17:19

    Ricky:

    Heerlijk verhaal, ik kijk uit naar meer als jullie daar zijn... maar eerst gaan we elkaar hoe dan ook nog zien. Daar is geen twijfel over mogelijk!!!
    Kanjers! xr

  • 29 April 2008 - 12:42

    Maarten:

    Tsja, misschien dat ik jullie van iets van die hoge noden kan verlossen als ik volgend jaar langskom! - Ik vermoed alleen dat ik opgepakt wordt voor het illegaal vervoer van biologisch materiaal tbv een terroristische aanslag, als ik een week onderweg ben bij 40gr celcius met een pak haring met uitjes...

    Maar stel tegen die tijd maar een wensenlijstje op, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Regelen jullie dan dat wilde varken aan het spit? Of liever nog; de jacht, en vervolgens het wilde varken. Oh ja, en wat knollen en plantjes voor Maartje zodat die niet helemaal verhongerd als vega zijnde.

    Groetjes, Maarten

  • 05 Mei 2008 - 07:03

    Nelleke:

    Succes met de laatste voorbereidingen! Op D-Day kunnen wij er niet bij zijn, dus ik hoop dat er nog een ander moment is om af te spreken. Wat een ontzettend spannende tijd gaan jullie tegemoet.

  • 13 Mei 2008 - 12:06

    JeJeannette:

    Jullie schrijven zo leuk(en na het zien van de mooie foto's), je zou bijna zin krijgen om ook te gaan, maar ik met mijn heimwee kan dat beter maar niet doen. Dus ik vind jullie ontzettend dapper en ik hoop dat jullie verwachtingen en doelen uitkomen c.q. kunnen waarmaken.
    Veel geluk!

    groetjes

    Jeannette

  • 15 Mei 2008 - 12:44

    Jos Van Bree:

    Hoi Jurgen en vriendin/vrouw, Te laat voor een afscheidsmailtje dus nu dan maar via deze sita.
    Ik heb altijd erg genoten van je Djoens en heb nooit gedacht dat jij het was.
    Dom natuurlijk want als ik goed had nagedacht had ik het waarschijnlijk wel geweten.
    Ik ben nu al jaloers op de mooie zonsondergangen en rode luchten die jullie gaan zien.
    Slemat makan met de varkens, slemat sjalan en veel mooie contacten/belevenissen en op zijn tijd veel bintang of arak.
    Doei Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rhenen

Ellis en Jurgen

Jurgen & Ellis in ...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 296144

Voorgaande reizen:

11 Juni 2008 - 31 December 2012

Sustainable Development West Papua & Sumbawa

03 September 2007 - 11 Juni 2008

Voorbereiding in NL

08 Maart 2008 - 22 Maart 2008

Arizona, Nevada, Californie

08 Februari 2007 - 22 Maart 2007

Papua 2007

Landen bezocht: